بازاریابی شبکه ای نوعی از بازاریابی است که در آن افراد به عنوان پیمانکاران مستقل اقدام به فروش محصولات شرکت میکنند و در ازای این کار بر اساس طرح درامد زایی از شرکت پاداش دریافت میکنند

نکته ای که این بازاریابی را از دیگر انواع آن متمایز میکند در این است که افراد میتوانند با تشکیل زنجیره ای از فروشندگان دیگر از فروش آنها هم درامد کسب کنند.

روش جذب بازاریابان به اینگونه است که آنها در واقع پیمانکاران مستقل(همکاران مستقل) هستند ، مثل بسیاری دیگر از صنایع  که سالهاست  از این روش استفاده میکنند، مثلاً یک نمایندگی بیمه را فرض کنید هنگامی که با آنها برخورد میکنیم فکر میکنیم آنها کارمندان شرکت مرکزی هستند، در صورتی که در واقعیت آنها پیمانکاران مستقل شرکت مرکزی هستند.

بدون شک شما تا به امروز با افرادی که در شرکت های بازاریابی شبکه ای کار میکنند برخورد داشته اید و شاید از طریق آنها این کار به شما معرفی شده باشد.

احتمالا افرادی را میشناسید که بازاریاب سنتی هستند اما بازاریاب شبکه ای نیستند.

تفاوت اصلی این دو قشر در این است که در بازاریابی عادی یا سنتی شما یک محدوده مشخص برای فعالیت دارید همانطور یک سری اجناس مشخص برای فروش و درامدتان هم صرفا از طریق فروش خودتان خواهد بود ؛ اما در بازاریابی شبکه ای شما قادر به فروش محصولات متنوع در سراسر کشور هستید  و علاوه بر درآمد از طریق فروش خودتان از فروش دیگر بازاریاب ها هم درآمد کسب میکنید.

مایل هستند به شما پورسانت پرداخت کنند؟ - چرا شرکت های بازاریابی شبکه ای

 چرا آنها مثل بقیه محصولات خود را به صورت اینترنتی و عادی به معرض نمایش نمیگذارند و نمی فروشند؟

  جواب کاملاً ساده و مشخص است. آنها میخواهند تا با ایجاد یک تجارت برنده – برنده بستری ایجاد کنند تا شما با توانایی ها و ارتباطات خود قدرت فروشتان را افزایش دهید و سود بیشتری حاصل همه ی فعالان شود.  

امروزه هزاران شرکت محصولات و خدمات خود را دریک گروه مشخص ارائه میدهند اما در شرکت های بازاریابی شبکه ای شما قادر به فروش محصولات متنوع و با کیفیت  در گروه های  آرایشی بهداشتی، مواد غذایی،مواد مصرفی خانواده ، شوینده ها  و... هستید.

-چرا شرکت های بازاریابی شبکه ای به ما بازاریابان نیاز دارند؟

در روش بازاریابی سنتی شرکت ها سالانه میلیون ها دلار صرف تبلیغات و بازاریابی محصولات شان میکنند.اما در روش جدید آنها به این باور رسیده اند که قدرت کلام برای تبلیغات از طرف افرادی که مورد اعتمادشان هستند بسار بیشتر است.

شرکت های بازاریابی شبکه ای حاضرند به جای صرف این هزینه ها، این پول را به شما بدهند تا این پیام از طریق شما به مخاطبین برسد.

و بسیار مهم است که بدانید این نوع از تبلیغات و فروش بسیار موثر تر از روش های قدیمی هستند چرا که میزان اعتماد اقشار مختلف جامعه نسبت به تبلیغات سنتی به شدت کاهش یافته است.

این که شما بتوانید مخاطب خود را در زمینه ی فروش با خود همراه کنید یک مهارت و توانایی مهم است.

این مهارت ها عناصر بسیار مهمی هستند که افراد  را از هم جدا میکند، افرادی که موفق میشوند و افرادی که رشد کمتری دارند.

دراین مسیر به دلیل اهمیت آموزش به مرور زمان شما حقایق بیشتری را کشف میکنید که به رشد کسب و کار شما کمک میکند.

آیا میخواهید نتایج زحمات خود را در زندگی ببینید؟

آیا میخواهید در طول کسب و کارتان به علوم ارتباطی آشنا شوید؟

 آیا میخواهید از کارکردن با افراد دیگر لذت ببرید؟

 و اگر خواهان درآمد خوب هستید، پس بازاریابی شبکه ای احتمالاً بهترین کسب و کار برای شماست.

برای افرادی که توانایی خود را بالا میبینند ورود به این کار بسیار با ارزش است.چرا که این کار شما را از جواب دادن به مدیرانتان باز میدارد و شما را آقای خودتان میکند و باعث میشود برای خودتان مستقل فعالیت کنید.

این کار هم برای افراد بیکار و هم افرادی که دنبال شغل دوم میگردند بسیار مناسب است تا از این طریق بدون هیچ ریسکی درآمدشان را افزایش دهند.