بازاریابی چند سطحی حرفه ای است که فرصتی یکسان را برای همه فراهم می آورد و در آن افراد عادی می توانند با توزیع محصولات قانونی در میان مصرف کنندگان و با استفاده از تبلیغات کلامی به بالاترین ظرفیت ممکن برسند

  مارک یارنل نویسنده کتاب بهترین سال شما در بازاریابی چند سطحی معتقد است موفقیت در بازاریابی شبکه ای به تلاش افراد بستگی دارد نه شهرت و یا وابستگی آن ها به جایی یا کسی. او می گوید: بازاریابی چند سطحی حرفه ای است که فرصتی یکسان را برای همه فراهم می آورد و در آن افراد عادی می توانند با توزیع محصولات قانونی در میان مصرف کنندگان و با استفاده از تبلیغات کلامی به بالاترین ظرفیت ممکن برسند. اعتماد به نفس کلید این کار و لیاقت و شایستگی سنگ بنای آن است. او بازاریابان را مشابه جنگجویانی معرفی کرده که برای موفقیت نیاز به رعایت اصول اخلاقی خاصی دارند. 18 قانون توسط این نویسنده برای برد بازاریابان در فضای رقابتی این حرفه بیان شده است.

قانون اول

افرادی که به دنبال موفقیت هستند یا به گفته یارنل همان جنگجویان، هرگز با «افسانه های امنیت» فریب نمی خورند. زندگی آن ها با ماجراجویی، خطر و ناامنی معنا پیدا می کند. آنان همیشه در خطر زندگی می کنند و آگاهند که امنیت هرگز در دنیای دائماً در حال تغییر ما تضمین شده نیست.

قانون دوم

افراد موفق همیشه آماده، چالاک و زیرکند و هر گاه روزنه ای کوچک از موفقیت را می بینند با سرعت و دقت از آن گذر می کنند. خطر و قرار گرفتن در معرض تغییرات، از اتفاقات روزمره زندگی شان است.

قانون سوم

افراد موفق همیشه به دنبال رقابت سالم با افراد دیگرند و می دانند که رقابت یعنی مورد آزمایش واقع شدن و بهتر شدن. آن ها می دانند که مهارت ها و استعدادهایشان در این رقابت ها رشد می کند.

قانون چهارم

افراد موفق تحت سلطه کسی نمی روند و به خوبی آگاهند که از قدرت کافی برای شکل دادن به زندگی شان - به بهترین شیوه- برخوردارند.

قانون پنجم

افراد موفق وقتی فرصتی برای موفق شدن می یابند، بی درنگ دست به کار می شوند و هرگز به عقب نگاه نمی کنندو پشتکار و تعهد اساس موفقیت آنان است.

قانون ششم

افراد موفق هرگز از شکست و تمسخر دیگران هراس ندارند، زیرا فقط افراد بدون پشتکار از این موانع و مشکلات موقتی می هراسند.

قانون هفتم

افراد موفق با رفتارشان شناخته می شوند نه با حرف هایشان، ادعای موفق بودن نوعی غرور است.

قانون هشتم

افراد موفق باور دارند که قوانین نباید نادیده گرفته شود. آن ها فقط به اصالت و صداقت وفادار باقی می مانند و کاملاً از تفاوت میان درست و نادرست آگاهند.

در زندگی آنان هیچ نکته ی مبهمی وجود ندارد و می دانند که تخم مرغ دزد روزی شتر مرغ دزد می شود.

قانون نهم

افراد موفق همیشه اهدافی فداکارانه و بزرگتر از خود دارند. وقتی صاحب چیزی هستند، گویی دوستان و خانواده شان صاحب آنند، چرا که شریک شدن برای آنان بزرگترین لذت است.

قانون دهم

افراد موفق والاترین خواسته ها را در زندگی دارند. آنان زندگی ماجراجویانه را انتخاب کرده اند و قصد دارند ایده های مورد نظر خود را با رفتارشان به نسل بعدی منتقل سازند.

قانون یازدهم

افراد موفق در هر آن چه انجام می دهند، پیوسته به دنبال تعالی اند؛ در حالی که انسان های معمولی به زندگی همراه با ناامیدی خو گرفته اند.

قانون دوازدهم

افراد موفق با توجه به واقعیت ها در مدتی کوتاه تصمیم های منطقی می گیرند. آن ها از تجزیه و تحلیل های طولانی بیزارند و زمان را تلف نمی کنند.

قانون سیزدهم

اولویت های افراد موفق عبارت است از خداوند، خانواده، خود و موفقیت. ترتیب این اولویت ها به ندرت تغییر می کند؛ مگر مواردی که اشتباهی در داوری شان رخ دهد که در این صورت پس از درک این اشتباه، آن را اصلاح می کنند.

قانون چهاردهم

افراد موفق مسئولیت اعمالشان را می پذیرند و می دانند که رهبری عبارت است از فرآیند آشکار ساختن آن چه امکان پذیر است.

قانون پانزدهم

افراد موفق هیچ گاه نق نمی زنند و بهانه نمی گیرند. آنان به شدت به معیارهای رهبری یعنی قدرت و تسلط بر خود پای بندند. غم های موقت در آنان به سرعت جای خود را به اشتیاق می بخشد.

قانون شانزدهم

افراد موفق، دیگران را به قدری دوست دارند که همیشه حقیقت را به آنان می گویند، حتی اگر دردناک باشد. این افراد همواره حقیقت را از دیگران انتظار دارند. آنان انتقاد را حمله های شخصی قلمداد نمی کنند.

قانون هفدهم

افراد موفق همواره برای روشن کردن راه دیگران مشتاقند، دیگرانی که به دیدن آن ها آمده اند و قصد همکاری با آن ها را دارند.

قانون هجدهم

مهم تر از همه اینکه افراد موفق آگاهند که هر انسانی به صورت غریزی به دنبال تکامل است. هدف نهایی هر انسانی پرورش این غریزه ی درونی انسان ها است. افراد موفق می دانند که ارزش شان با تعداد افراد موفقی که پرورش داده اند، سنجیده می شود.