در کنار عوامل متعددی که در موفقیت افراد علاقه مند به فعالیت بازاریابی شبکه ای مؤثر است، شرکت مهم ترین نقش را در این موفقیت به خودش اختصاص داده است. 
انتخاب یک شرکت خوب کار بسیار سختی است؛ زیرا شما انتخاب های متعددی پیش رو دارید که تقریباً شرایطی مشابه با یکدیگر دارند، اما شما فقط باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.
در این مطلب ما 5 عامل را به شما معرفی می کنیم که نشانه بالنده بودن و مناسب بودن روند حرکت یک شرکت بازاریابی شبکه ای است.

1- توانمندی شرکت
شرکت توانمند در تعریف به شرکتی گفته می شود که نه تنها از نظر مالی توانایی های لازم را داشته باشد؛ بلکه مدیران باتجربه و کارکشته در زمینه حرفه بازاریابی نیز داشته باشد. مدیرانی که برنامه ریزی های تجاری و عقلانی قابل اجرا را برای شرکت تنطیم کنند، مدیران مشتاق و کاردانی هستند.
2-محصول
دومین نکته در مورد یک شرکت محصولات عرضه شده توسط شرکت است. زمانی در این حرفه به درآمد می رسید که بتوانید مشتریان وفادار داشته باشید و مشتری وفادار داشتن مستلزم عرضه محصولات مناسب و به صرفه است. کارشناسان در مورد چند ویژگی که یک محصول را مناسب عرضه در این حرفه می کند، اتفاق نظر دارند و آن عبارت است از:
منحصر به فرد بودن، قیمت رقابتی داشتن، مصرفی بودن، سازکاری با چرخه بازاریابی و امکان ارائه به بازار داشتن است. شرکتی که محصولی با چنین ویژگی هایی ارائه می دهد، شرکتی مناسب برای فعالیت است.
3-آموزش
مهمترین وظیفه هر شرکتی که به نوعی حمایت از بازاریابان شرکت به حساب می آید، بحث آموزش بازاریابان است. بسیاری از افرادی که وارد این حرفه می شوند، تجربه کار بازاریابی را نداشته اند و حتی با مفاهیم اولیه این حرفه نیز آشنایی ندارند. شرکت مسئول، شرکتی است که آموزش های لازم را برای بازاریابان فراهم کرده و امکانات آموزشی رایگان را در اختیار آنان قرار دهد.
4-سیستم پاسخگویی به نارضایتی ها و ارائه خدمت به مشتریان و بازاریابان 
برخی از شرکت ها این بخش مهم را نادیده می گیرند. تنها ارائه محصول مناسب و حمایت آموزشی کافی نیست. شرکت می بایست حمایت های بعد از فروش را نیز از بازاریابان و مشتریان به عمل آورد. تمامی معاملاتی که شرکت انجام می دهد باید بر پایه اصول اخلاقی و منطبق با قوانین باشد. 
5-طرح بازپرداخت
طرح مناسب طرحی است که براساس میزان تلاش بازاریابان به آنان پاداش دهد، پورسانت ها را به نسبت عادلانه میان سطوح توزیع کند، خرده فروشی را تشویق کند وبه طور کلی در یک کلمه به گونه ای باشد که نه شرکت ضرر کند و نه بازاریاب.
 منبع: ایران هشدار