براساس بخشنامه شماره60/57733 مورخ 95/3/4 دبیرخانه کمیتهنظارت به کلیه شرکت های بازاریابی شبکه ای به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای ماده (10) آئین ­نامه اجرائی تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی موضوع نظارت بر فعالیت بازاریابان و با توجه به مفاد  قرارداد الگو  فیمابین شرکت و بازاریاب، شرکت های مذکورموظف گردیدند نکات ذیل را به منظور  نظارت موثر بر فعالیت بازاریابان و رعایت حقوق ایشان رعایت نمایند:

1- منشور اخلاقی و ضوابط انضباطی شرکت­ باید در چارچوب مفاد آئین­ نامه بصورت شفاف تهیه و بر روی سایت شرکت و دفتر کاری بازرایاب قابل رؤیت باشد.

2- درصورت بروز تخلف از سوی بازاریاب ، شرکت مکلف است موارد را ضمن درج در کارتابل بصورت کتبی با تعیین مهلت مناسب برای ارائه مدارک مثبته و یا اصلاح عملکرد، به وی اعلام نماید.

3- درصورت عدم اصلاح عملکرد در مهلت مقرر درصورتی که تصمیم شرکت بر تعلیق جایگاه بازاریاب باشد، تنها باید امکان خرید او مسدود شده و سایر امکانات کارتابل به قوت خود باقی بماند. و درصورت تکرار تخلف شرکت مکلف است مطابق ماده(6) قرارداد الگو، پانزده روز قبل  موضوع فسخ قرارداد را با ذکر دلایل به صورت کتبی به طرف دیگر اعلام و نسبت به لغو جایگاه وی اقدام نماید.