بسیاری از افرادی که وارد کار بازاریابی شبکه ای می شوند در ابتدا بسیار پرانرژی بوده و هیجان زیادی دارند. بعضی از آنان به دنبال اطلاعات در این حرفه می روند، در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و تلاش زیادی را برای یادگیری به کار می برند، اما در مدت کمتر از چند ماه از کار خود دلسرد شده و با نا امیدی این حرفه را رها می کنند.

در برخی بررسی ها عوامل اصلی شکست بازاریابان در بازاریابی شبکه ای عملکرد ناصحیح و محصولات بی کیفیت شرکت ها معرفی شده است، اما در مواردی که عملکرد شرکت و محصولات آن مناسب است، دلیل اصلی دلسردی بازارایابان پرانرژی و پرتلاش در اشتباه عملکرد خود آنان است. درست است که این افراد زمانی را برای یادگیری صرف می کنند، اما زمان کمی را برای به اجرا درآوردن آموخته هایشان به کار می برند و عملاً استفاده ای از آموخته هایشان ندارند.

وقتی پای صحبت افراد ناکام در این حرفه می نشینیم، می بینیم که همه آن ها یک اشتباه را تکرار کرده اند و ان صبور نبودن و عدم صرف زمان کافی برای جذب مشتری و فروش بوده است.

این افراد مؤلفه های اصلی که برای موفقیت در این حرفه وجود دارد را دارا هستند اما یک درس مهم را یاد نگرفته اند: در این سیستم سودده در ابتدای کار بیشتر از درآمدی که کسب می کنید، کار می کنید، ولی در آینده بیش از کاری که انجام می دهید، به درآمد می رسید. در این حرفه هیچ راه ساده تر، فرمول جادویی، راز مخفی یا مسیر میان بری وجود ندارد که کشف کنید. تعداد ساعت هایی که در حرفه خود سرمایه گذاری می کنید، مشخص می کند به چه چیزی و در چه مدت زمانی دست پیدا می کنید.

شما هر چقدر دانش کار را یاد بگیرید و حمایت و آموزش بالاسری تان را داشته باشید؛ نمی توانید با تئوری، کسب و کارتان را به پیشرفت برسانید. کسب موفقیت در این حرفه راحت نیست. به همین دلیل است که تعداد افراد شکست خورده در این حرفه زیاد است و پاداش افراد موفق هم بسیار بالاست.

به گفته مری کریستنسن تنها و بزرگ ترین عامل شکست مردم در بازاریابی شبکه ای این است که به اندازه کافی زمان صرف نمی کنند. براساس اعلام این کارشناس آمارها نشان می دهد از میلیون ها فردی که در این صنعت مشغول فعالیت هستند، اکثرشان هفته ای 5 ساعت را به این کار اختصاص می دهند و همین امر موجب می شود تا آن ها به رؤیاهایشان نرسند.

شما می توانید با کار مستمر به موفقیت و درآمد بالا برسید. برای خودتان فهرست کارهای روزانه تهیه کنید و به طور منظم به آن عمل کنید. با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید تا شانس موفقیت تان افزایش پیدا کند.

کارتان را جدی بگیرید و زمان مشخصی را برای انجام کار اختصاص دهید. در این زمان مشخص شده به هیچ کار دیگری نپردازید. این موضوع که در این حرفه نیازی به ساعت زدن و شروع کار در زمان مشخص نیست به معنی راحت بودن کارتان نیست.

هر فردی در طول روز زمان مفیدی دارد که در آن زمان بیشترین انرژی برای کار را داراست؛ اکثر افراد در زمان صبح سرحال هستند. مفیدترین زمان خودتان را صرف کارتان کنید و بر طبق برنامه تعیین شده تان عمل کنید. وقتی بدانید که به مهم ترین وظیفه خود رسیدگی کرده اید، باقی روزتان را پرانرژی خواهید بود.

هر اتفاقی که پیش آمد و هر نتیجه ای که کسب کردید از تلاش برای دست یابی به اهدافتان دست برندارید؛ فعالیت منجر به نتیجه شده و نتیجه به پاداش منتهی می شود.

تعلل، سریع ترین راه رسیدن به شکست است. وقتی وظایف مهم را پشت گوش می اندازید، آن ها را فراموش نمی کنید بلکه هر روز بار آن ها را به دوش می کشید و هر روز این بار سنگین تر می شود. حتی بار سبک نیز بعد از یکی، دو ساعت سنگین می شود. یک لیوان آب را در دست تان نگه دارید خیلی زود بازوی شما درد گرفته و خسته می شوید.

افراد پرمشغله همیشه برای انجام کارهای مهم شان، وقت پیدا می کنند؛ زیرا ارزش زیادی برای وقت شان قائلند و آن را هدر نمی دهند.

زمان مشخصی را برای کارتان اختصاص دهید و از خودتان بپرسید که آیا در زمان تعیین شده، می توانید فعالیت های روزانه تان را انجام دهید یا نه. اگر زمان تعیین شده کافی نیست فعالیت های اضافه را کنار بگذارید تا بتوانید زمان بیشتری را به دست بیاورید.

با وقت گذاشتن و برنامه ریزی می توانید در جمع بازاریابان موفق قرار بگیرید.