در مطالب مختلف درباره مواردی که شما برای موفقیت در نتورک به آن نیاز دارید، صحبت شده است؛  اما کمتر در مقاله ای به مواردی که برای کسب موفقیت تان به آن ها نیاز ندارید، اشاره شده است.

ما در این مطلب 5 موردی را که شما برای کسب موفقیت در صنعت نتورک به آن نیاز ندارید را از زبان Randy Gage بیان می نماییم:

1- مدرک تحصیلی، اعتبار شغلی

هزاران نفر در بازاریابی شبکه ای به مراتب موفقیت رسیده اند؛ بدون اینکه استفاده ای از مدرک تحصیلی یا دانشگاهی شان داشته باشند.

نتورک در ماهیت با کسب و کارهای دیگر متفاوت است و قوانین آن نیز تفاوت هایی دارد. یک سازمان موفق بزرگ بدون داشتن مدرک تحصیلی هم ساخته می شود. استدلالی که در مورد علت اهمیت داشتن مدرک تحصیلی در این حرفه مطرح می شود این است که برخی از حامیان و لیدرها مدارک و گواهینامه های تجاری پیشرفته دارند و بقیه فکر می کنند که آن ها هم برای موفقیت باید مدرک تحصیلی و یا گواهینامه های تجاری داشته باشند.

مدرک تحصیلی موردی غیرضروری است. اگر شما یا حامیانتان مدرک دانشگاهی داشته باشید، خیلی خوب است اما برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای ضروری نیست.

2- حمایت

قبل از هر کسی از خودتان توقع داشته باشید. برخی مواقع ممکن است همسر شما از کسب و کار بازاریابی شما حمایت نکند، این یک وضعیت نرمال است؛ اما در این حرفه هزاران نفر را داریم که بدون حمایت همسرشان کسب و کار گسترده ای را راه اندازی کرده اند. البته بعد از کسب موفقیت همسر شما مشتاق شده و همه چیز روال خودش را طی خواهد کرد.

یکی از حقایقی که در مورد این کسب و کار وجود دارد این است که هر کسی آمادگی رسیدن به موفقیت را ندارد و اساساً رسیدن به موفقیت آن گونه که به شما آموزش داده شده نیست.

از اینکه دوستان و یا اعضای خانواده تان شما را به تمسخر بگیرند، در سازمان شما مشارکت نکنند و یا به ارائه شما توجه نشان ندهند اصلاً تعجب نکنید، آن ها ممکن است از شما در مورد سلامت عقل تان بپرسند و یا اینکه بگویند چرا کسی که شغل ثابتی دارد باید خودش را با بازاریابی سرگرم و آشفته کند. احتمالاً بعد از مطرح کردن این موارد آن ها شروع به تعریف داستان هایی از افرادی که در این حرفه صدمات جدی خورده اند، می کنند و یا اینکه موضوع صحبت را عوض می کنند. بهتر است به آن ها لبخند معنی داری بزنید، به خاطر وقتی که در اختیار شما گذاشته اند از آن ها تشکر کنید و با سرعت هر چه تمام تر از آنجا دور شوید.

3- عضویت دوستان و اعضای خانواده در شبکه تان

اگر بتوانید دوستان و اعضای خانواده تان را عضو شبکه تان کنید، خیلی خوب است اما برخی مواقع شما نمی توانید نظر آنان را جلب کنید. خانواده هایی وجود دارند که تا 3 نسل آن ها در کسب و کار بازاریابی شبکه ای مشغول فعالیت هستند. اما افرادی هم هستند که شبکه های هزاران نفری از افراد را به عضویت گرفته اند بدون آنکه حتی یک نفر از دوستان و اعضای خانواده شان در زیرمجموعه شان قرار داشته باشد. ارائه این کسب و کار به خانواده و دوستان سخت ترین کار است.

4- دریافت مشاوره های بی ارزش

برخی مواقع توزیع کنندگان جدید دچار مشکلاتی می شوند و مشاوره هایی را از دوستانشان که تا به حال هیچ تجربه ای در کسب و کار بازاریابی شبکه ای نداشته اند، تقاضا می کنند.

اگر شما می خواهید اطلاعات در مورد نحوه پرواز هواپیما به دست بیاورید باید از یک خلبان حرفه ای کمک بگیرید. برای ساختن یک شبکه خوب هم به خطوط حمایتی تان نگاه کنید، آن ها افراد مناسب برای گرفتن مشاوره هستند.

5- کمال گرایی

یک شرکت، خط تولید، طرح بازپرداخت کامل و بدون نقص هنوز به وجود نیامده است. مانند همه مواردی که در طبیعت وجود دارند و با گذشت زمان به تکامل می رسند؛ مؤلفه های این صنعت نیز به مرور زمان به تکامل می رسند. شما یک تصویر کلی از شغل تان دارید، اگر ویژگی های مثبت آن بیشتر از اشتباهاتش بود می توانید کارتان را آغاز کنید.

اگر بخواهید در انتظار شرکتی بدون عیب و نقص بنشینید، این انتظار طولانی خواهد شد. اشتباه افراد تازه کار را مرتکب نشوید، آنها تصور می کنند تا همه محصولات را امتحان نکنند، همه دستورالعمل را نخوانند و تمام جزئیات طرح بازپرداخت را درک نکنند، نمی توانند کارشان را آغاز کنند. مسأله مهم شروع و یادگیری در حین انجام کار است.

3 مؤلفه ای که برای موفقیت در این حرفه به آن نیاز دارید، عبارت است از:

 

1- تمایل

تمایل یعنی علاقه به انجام کار و تحمل سختی ها برای موفق شدن در آن. اگر شما این کسب و کار را درک کنید و تمایل واقعی برای کمک به خودتان و دیگران داشته باشید، موفق تر خواهید بود. افرادی که تمایل برای بهتر بودن دارند، کسانی هستند که دنیا را تغییر می دهند.

2- اشتیاق

در زمان های زیادی من توزیع کنندگانی را دیدم که بدون داشتن تجربه و آگاهی عمیق شبکه 20-30 نفره از افراد را در ماه های اولشان ساخته اند. آن ها این کار را با مهارت، دانش و یا تکنیک انجام نداده اند؛ آن ها تنها با داشتن شور و شوق و صداقت به این جایگاه رسیده اند.

آستین هایتان را بالا بزنید، ذهن تان را آماده کنید و فقط کارتان را انجام دهید.

3- عمل

اگر شما منتظر یک طرح اثربخش هستید باید بگوییم طرح اثر بخش عمل شما است. شما باید کارتان را آغاز کنید. نباید از اشتباه کردن بترسید، همه اشتباه می کنند. اشتباه بخشی از فرآیند یادگیری است و برای بلند مدت شما را قدرت مند خواهد کرد.

دانش بدون عمل فقط یک عامل بالقوه برای رسیدن به قدرت است. شما باید دانشی را که نیاز دارید به دست بیاورید و توانایی تان را برای یک نتورکر شدن نشان دهید.