شاید تا به حال از خود سوال کرده باشید که چگونه در محیط کاری با ظاهری موثر دیده شوید 

تحقیقات نشان میدهد که یک ارتباط خوب و موثر، 58 درصد به ظاهر شما بستگی دارد. در چهار ثانیه اول، با اولین ارتباط با مشتری، تاثیر فوق العاده ای بر روی او می گذارید.در اولین چهار ثانیه ارتباط شما با مشتری، تصویر ذهنی از شما در ذهن مشتری نقش می بندد.

ادامه مطلب 

پنج نکته در مورد نحوه پوشش در پرزنت ( PERESENT ) :

1- اصل حرفه 

مطابق حرفه و شغل خود لباس بپوشید. قطعا نحوه لباس پوشیدن یک مهندس کامپیوتر و یک وکیل متفاوت است. یک نتورکر حرفه ای در پرزنت های خود لباس های رسمی بر تن می کند.

2- اصل مشابهت

متناسب با افرادی که می خواهید ملاقات کنید لباس بپوشید.ما با افرادی که به ما شبیه هستنداحساس راحتی و صمیمیت بیشتری می کنیم.انتخاب پوشش مشابه مخاطب باعث می شود ارتباط بهتری با وی بتوانید برقرار کنید. متناسب با مشتری اما بیست درصد بهتر لباس بپوشید.

3- اصل آراستگی 

  آراستگی به مفهوم پوشیدن لباسی گران قیمت نیست بلکه آراستگی به مفهوم مرتب بودن لباس و چهره ی شماست .

اگر آقا هستید سر و صورت شما باید آراسته باشد.یک سر و صورت ژولیده تاثیر منفی بر روی مخاطب خواهد گذاشت.پیش از آن که موی شما آنقدر بلند شود که از فرم بیافتد به آرایشگاه بروید. موی پشت سر خود را اصلاح کنید.در صورتی که ریش می گذارید آن را مرتب کنید.

4- اصل زیبایی و وضعیت جسمانی

فطرت ما انسان ها به گونه ای است که ناخود آگاه جذب انسان های زیبا می شویم.برای زیبایی وضعیت جسمانی اندام خود تلاش کنید.با ورزش کردن اندام خود را روی فرم نگاه دارید.

5- اصل متعلقات

متعلقات و لوازم جانبی که همراه خود دارید مثل کیف،خودکار،ساعت،انگشتر و … حتی در صورت قیمت پایین باید زیبا و حرفه ای باشند... به جزییات توجه کنید.

آخرین نکته:

سعی کنید خودتان باشید.

تمامی موارد بالا زمانی کارساز خواهد شد که برای شما تبدیل به عادت شوند نه اینکه صرفا برای ظاهر سازی و اغوا لحظاتی را نقش بازی کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که اصل اول نتورک مارکتینگ ( NETWORK MARKETING ) صداقت است. یک پرزنتور حرفه ای در پایان جلسات همیشه از خود در ذهن مشتری یک خاطره خوب ایجاد می کند.