مهارت‌های برقراری ارتباط اثربخش با مشتری🎯

1️⃣در ارتباط با مشتریان وقفه ایجاد نکنید

✅تأخیر و یا ایجاد وقفه در ارتباط با مشتری احتمالی تأثیر روانی منفی بر ذهن مخاطب دارد. بنابراین برنامه‌ی منسجمی برای پیگیری مشتری‌های خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که پاسخگویی سریع و توجه به نیازهای مشتریان از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در ارتباط با مشتری‌های احتمالی باید به آن توجه کنید.

2️⃣شنونده‌ی خوبی باشید

✅اگر مشتری احتمالی احساس کند که هیچ توجهی به صحبت‌هایش نمی‌شود این امر تأثیر روانی بسیار بدی بر روی او دارد. بنابراین برای برقراری ارتباط اثربخش با مشتری بهتر است شنونده‌ی خوبی باشید. به مخاطب‌تان نشان دهید که برای سخنانش ارزش قائلید و تمام حواس‌تان به صحبت‌ها و نیازهای او است.

3️⃣سؤالات واضح بپرسید

✅قدرت کنترل مکالمه و برقراری ارتباط اثربخش از مهم‌ترین مهارت‌های جذب مشتری است. بنابراین افرادی در برقراری ارتباط با مشتری موفق هستند که قدرت کنترل مکالمه را داشته باشند و سبب جلب اعتماد مشتری شوند. بهتر است سؤالات واضح و مفیدی حین مکالمه مطرح شود. زیرا طرح سؤالات بی‌ربط و گیج‌کننده باعث می‌شود که مشتری از ادامه‌ی ارتباط منصرف شود.

4️⃣دانش خود را درزمینه‌ی فعالیت‌تان افزایش دهید

✅در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید باید دانش کافی در ارتباط با کالاها و خدمات شرکت‌تان داشته باشید. چه مشتری شما فردی باشد که از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کند و چه فردی که هیچ اطلاعاتی درزمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای ندارد، شما به‌عنوان یک حرفه‌ای باید با طرح سوا لاتی میزان دانش و اطلاعات مشتری را تخمین بزنید. پس از آگاهی از میزان اطلاعات فرد درزمینه‌ی فعالیت‌تان می‌توانید ارتباطی اثربخش با او ایجاد کنید.

5️⃣نقاط قوت کسب‌وکار خود را در ابتدا بیان کنید

✅در حالت کلی مشتریان تمایل دارند در ابتدای آشنایی خود با هر کسب‌وکاری در مورد خدمات و نقاط قوت آن‌ اطلاعاتی به دست آورند. بنابراین هنگام برقراری ارتباط با مشتری بهتر است پس از آگاهی از نیازها و ارائه‌ی یک سری اطلاعات کلی، سراغ نقاط قوت و ویژگی‌ها و خدمات منحصربه‌فرد شرکت‌تان بروید. بنابراین به‌عنوان یک حرفه‌ای بهتر است مشتری را متقاعد کنید که در تماس با شما بهترین گزینه را انتخاب کرده است.